Jaunai būvniecībai ir vajadzīga “jauna skola”

Jaunās Būvniecības Skola ir daļa no Vidzemes Augstskolas, kur satiekas ilgtspējīgas būvniecības izglītība, pētniecība, uzņēmējdarbība un pārvaldība.

Skola fokusējas uz trīs galvenajiem izaicinājumiem:

  • apritīga būvniecība

  • koka būvniecība

  • digitāla būvniecība

Būvniecības sektors ir viens no lielākajiem piesārņotājiem pasaulē, tā ietekme uz vidi ir ļoti augsta. Industrijas vajadzībām katru dienu tiek patērēts milzīgs daudzums izejmateriālu. Apzinoties būvniecības lielo ietekmi uz klimata pārmaiņām, ir jāmaina būvniecības prakses, tehnoloģijas, materiālu izvēles un lielā mērā arī attiecības starp dažādiem būvniecības industrijas spēlētājiem. 

"Jaunā skola" caur dažādām formālās, neformālās izglītības formām,garākiem un īsākiem kursiem, hakatoniem un dzīvajām laboratorijām paver iespējas iegūt zināšanas, pieredzi, kompetences par ilgtspējīgu būvniecības pieeju, pievēršot uzmanību tam kā būvēt mazāk, izmantot jau esošo to pareizi uzturot, pielāgojot vai pārveidojot, kā būvēt no jauna ar augošiem materiāliem, kas var kļūt par CO2 glabātuvēm un kā optimizēt procesus caur būvniecības digitalizāciju.

Komanda

Gunita Ķiesnere

Jaunās Būvniecības skolas vadītāja, lektore

gunita.kiesnere@va.lv

Marija Katrīna Dambe

Pētniecības grupas vadītāja un docente

marijakatrina.dambe@va.lv

Linda Murāne

Projektu koordinatore

linda.murane@va.lv

Linda Broka

Komunikācijas vadītāja

linda.broka@va.lv

Pētniecība

Ilgtspējīgas būvniecības laboratorija ir vieta, kur satiekas studenti, pētnieki un būvniecības industrija. Jaunās Būvniecības skolas komanda ir praktizējoši eksperti un savas jomas viedokļa līderi, kas ir galvenie atbalsta punkti studiju saturā un pētniecības virzienos.

Adrese eksperimentiem

Jaunā Būvniecības skola lēnām attīsta pirmo aprites būvniecības kvartālu - T10A, Valmierā iedzīvinot to ar notikumiem, ekperimentiem - hakatoni, dzīvajās laboratorijas un darbnīcas, kas veicina ilgtspējīgas būvniecības izglītību, inovācijas un starpdisciplināru domapmaiņu.